Hello,
I tried to launch a VR Template in Unreal 5.1.
(First I tried the default Unreal “Blueprint Virtual Reality Template” and it works.)
But if I now quick launch or package APK the VRExpPluginExample (latest GitHub master version) on quest 2 I get these errors.
Any Ideas what to do?
Log:
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: begin: stack for UAT
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: === Critical error: ===
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error:
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: Fatal error: [File:D:\build\++UE5\Sync\Engine\Source\Runtime\Engine\Private\ShaderCompiler\ShaderCompiler.cpp] [Line: 4668]
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: /Engine/Private/LocalVertexFactoryCommon.ush:146:32: warning: conversion from larger type 'float4' to smaller type '__restrict min16float4', possible loss of data [-Wconversion]
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: Interpolants.TangentToWorld0 = float4(InTangentToWorld0, 0);
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: ^
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: /Engine/Private/LocalVertexFactoryCommon.ush:147:32: warning: conversion from larger type 'float4' to smaller type '__restrict min16float4', possible loss of data [-Wconversion]
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: Interpolants.TangentToWorld2 = float4(InTangentToWorld2, InTangentToWorldSign);
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: /Engine/Private/LocalVertexFactory.ush:541:17: warning: conversion from larger type 'float3x3' to smaller type 'min16float3x3', possible loss of data [-Wconversion]
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: min16float3x3 LocalToWorld = LWCToFloat3x3(GetInstanceData(Intermediates).LocalToWorld);
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: /Engine/Private/LocalVertexFactory.ush:542:15: warning: conversion from larger type 'float3' to smaller type 'min16float3', possible loss of data [-Wconversion]
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: min16float3 InvScale = GetInstanceData(Intermediates).InvNonUniformScale;
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: /Engine/Private/LocalVertexFactory.ush:853:36: warning: conversion from larger type 'float' to smaller type 'min16float', possible loss of data [-Wconversion]
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: Intermediates.TangentToWorldSign = TangentSign * GetInstanceData(Intermediates).DeterminantSign;
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: /Engine/Private/MobileBasePassVertexShader.usf:42:15: warning: conversion from larger type 'float3' to smaller type 'min16float3', possible loss of data [-Wconversion]
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: min16float3 WorldPositionOffset = GetMaterialWorldPositionOffset(VertexParameters);
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: Struct member does not have MatrixStride set.
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: Failed to compile default material /Engine/EngineMaterials/DefaultLightFunctionMaterial.DefaultLightFunctionMaterial!
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ffb2448563e UnrealEditor-Engine.dll!UnknownFunction []
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ffb24483aa7 UnrealEditor-Engine.dll!UnknownFunction []
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ffb1ba80865 UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ffb1bb00e4d UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ffb1bb11517 UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ffb1bb10df5 UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ffb1b86ff70 UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ffb1b892473 UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ff74a01b0ce UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ff74a012688 UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ff74a01296a UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ff74a015680 UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ff74a0271b4 UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ff74a0296f2 UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ffb6e7574b4 KERNEL32.DLL!UnknownFunction []
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ffb703626a1 ntdll.dll!UnknownFunction []
LogPlayLevel: Error: UAT: LogWindows: Error: end: stack for UAT
LogPlayLevel: UAT: Took 40,2475899s to run UnrealEditor-Cmd.exe, ExitCode=3
LogPlayLevel: Error: UAT: ERROR: Cook failed.
LogPlayLevel: UAT: (see [...] for full exception trace)
LogPlayLevel: UAT: AutomationTool executed for 0h 3m 56s
LogPlayLevel: UAT: AutomationTool exiting with ExitCode=25 (Error_UnknownCookFailure)
LogPlayLevel: Completed Launch On Stage: Cook Task, Time: 40.116831
LogPlayLevel: UAT: BUILD FAILED
PackagingResults: Error: Launch failed! Unknown Cook Failure
Thanks for your advice