Swedish developers

För övrigt, när vi nu är inne på lite mer specifik geografi - är det någon mer än jag som håller till i Kalmar? [ka:ma]

Grymt, tack! Stockholm är inte så farligt att ta sig till :slight_smile:

I will be present there on behalf of Epic, feel free to join in!

Tjenare gott folk, missat att det finns en geografisk grupp för Sverige så här.
Fan vad trevligt.
Kommer från en ganska solid c++ bakgrund med mycket arbete med motorer och nyttjande av motorer, leka med egna tools etc.
Men bestämde mig för att ta mig vidare och istället för att lägga tid på tools och motorer, så nyttja tools för att faktiskt producera det jag vill.
SPEL!

[Stockholm/Eskilstuna]

Hej gott folk, tänkte höra, finns de intresse för “horror survival” här? Söker ni någon att göra spel med? hör av er. ^.^

Tjena Sverige. Stockholmit här.

hallå i lådan!

Tjena!

Spelutvecklare på hobby nivå sedan några år, någon mer som är bosatt i Göteborgs regionen?

Hej,

Sitter utanför och prototypar 5-6 olika spelprojekt parallellt med min kommunala anställning, men hoppas innerligt på att kunna köra igång ordentligt med spelutvecklingen.

Hej,

Från Göteborg här :slight_smile: Startar just nu med Unreal. Kört lite med Unity innan. Jobbar som Systemutvecklare. Dock inte med spel. Kör detta på hobbynivå.
Finns nån från Göteborgsregionen som skulle vilja göra något ihop så skulle det vara kul. Jag kan programmera och 3D-modellera.

Hej. Vad är din ambition med “göra något ihop”? Vad har du tänkt dig?
Ha de go:tt

Tjenare, ännu en bosatt i Stockholm.

Hej hej! Från Stockholm här! :smiley:

Hi,

Just a heads up. Next week Saturday I will be speaking about UE4 on behalf of Epic Games at the Swedish Game Awards in South Stockholm. The event is free to attend.

Precise time is not yet known, but it will be some time during the day (so not during the evening).

Hej ach hello :stuck_out_tongue:

Det här blir nog på engelska av gammal vana. Det var jag som gjorde tråden! Woho!..

Well. None of my real life friends have any greater interest in game development and UE4 (they just play games), so I’m looking for some people to converse, pass around ideas and share experiences with. And if you want, we can be friends too (hope that didn’t sound to much as a call for help). :slight_smile:

I have been poking around in UE4 since I made this first post. Been working with 3D, mostly in 3Ds Max, for maybe 6 years. And went to a game design program in Visby for three years.

I prefer to use chat before forum posts. Takes to much time. You can reach me on skype with linuxnofear if my idea sounds tempting :slight_smile:

Oh, and I live in central Stockholm.

Hej!

Jag är serietecknare i grunden och började göra mods för Elder Scrolls-spel… Det gjorde att jag skaffade blender, började skapa 3D-grejer och försökte göra spel i blender. Men insåg begränsningarna med dess spelmotor när jag inte kunde få till en vettig tredje-persons-kamera och alla lösa föremål i mitt spel drogs som magneter mot en liten grop i marken. :eek:

Nu har jag skaffat unreal; är nybörjare fortfarande och ganska förvirrad, och har sju miljoner frågor känns det som. Dess viewport är hemsk. Men förhoppningsvis ska jag kunna göra mer än jag kunde i blender!
Jag är konstnär/författare först och främst, inte programmerare.

Den typ av spel jag gillar att spela är single player RPG där man skapar sin egen karaktär. Elder Scrolls och Mass Effect är nog favoriterna.

Hej, jag är från Sverige :slight_smile:

har just laddat ner unreal efter att min kompis tyckte jag skulle sluta med IDtech3, så jag följer hans goda idé och tänkte på unreal då EU4 just blev lite billigare, hehe :stuck_out_tongue:
Dock har jag inte en aning hur jag ska åstadkomma något som är bättre än sämst just nu, men jag ska ju installera det hela först :slight_smile:

Om någon annan svensk är intresserad av att göra ett spel som utspelar sig under andra världskriget går det bra att utbyta information och sådant med mig :wink:

Next week Epic is visiting Malmo the entire week for the Nordic Game conference, and on Thursday next week in central Malmo we will be hosting an Unreal mixer. Our 5 people on location will be hosting a meetup in a local bar. Free beer! Come join us if you are nearby!

Tack.

Hejhej, gammal moddare som tagit upp hobbyn igen. Tänkte det kunde vara kul och lära känna lite folk som håller på med samma saker.
, jag bor i om det är nära nog ^^
Finns ingen facebookgrupp?

Hyfsat, va? Hojta till om du är i Kalmar nån gång, så kan vi ta en öl och diskutera polygoner eller nåt.