Stockholmare med 5 år som digitalgrafiker (allt från mographics till rendering, scripting, TD, supervision, regi etc.) i reklambranschen som hoppat av för att satsa på indiespel!
Ses gärna på en öl - är på utkik efter folk att peppa och bli peppad av
Stockholmare här.
Har väl sysslat med spelutveckling sen en hel del år tillbaka, då mods, nu egna spel. Började med Half-Life 1 mods.
Arbetar nu på ett spel som jag lejer frilansare till för diverse sysslor, speciellt nu när jag har två döttrar under 2 år som vill ha uppmärksamhet.
Har planerat att skriva ett inlägg i WIP-delen om spelet, kanske hinner det till helgen.
Kul att träffa lite folk på Coffice idag! Har reggat en IRC-kanal på FreeNode för distanskommunikationen
Kanalen heter ##UnrealSwe (två hashtags) och ligger på servern FreeNode; för den som är ny på IRC kan jag rekommendera HexChat för PC och Colloquy på OSX.
Från Göteborg här. Jag är helt ny med Unreal Engine (och 3DS max, zbrush). Jag har gått 4 år på Chalmers och läser just nu på master nivå inom Produktutveckling, det är min bakgrund. Jag har börjat köra 100% och lär mig 3ds max och unreal engine 4 så mycket jag bara kan, för att sedan gå in på zbrush animation(funderar på ipi kinect lösningen) osv. Det spel jag är inne på att skapa är ett Sci-fi äventyr spel, bra story stabila spel mekanismer, tredje person. Väldigt ambitiösa mål, jag vet… Tänkte då börja med ett litet scope och utveckla där ifrån. Jag har många idéer, men som sagt fokuserar jag just nu på att lära mig innan jag går vidare till utförandet. Söker individer att skapa ett spel med, jag hade velat vänta lite och kunnat presentera lite material först innan jag gick ut som jag gör nu men ville chansa lite och se om de fanns någon där ute (just nu har jag bara lite konceptbilder).
Det långsiktiga målet är att starta ett spelföretag. Svårt, långt borta. Men att snart ha tagit sig igenom en ingenjörsutbildning med medelmåttig motivation, får detta mål att minska i storlek.
Är det någon här som är seriös med spelutveckling? Skulle vara kul att hitta personer som jag
Är helt fast vid att starta ett eget spelföretag så snart som möjligt. Skulle vara kul att samla ihop ett team av motiverade varelser X)
För svenska designers, Gå med i gruppen “CGI Sweden” på facebook och visa upp era saker om ni vill
Tjena! Du verkar vara en person som jag jag har jobbat med speldesign som hobby och har gjort det nu i 4 år, Men jag är fast besluten att ta hobbyn till nästa level…Eget spelföretag.
Jag kan allt möjligt inom spel (Inte för att skryta)
Animering (keyframe),
Animering(Motion Capture, Kinect),
Modellering i maya och Zbrush,
Level Design,
Terrain med world machine,
Blueprint i Unreal engine. Har även en lång bakgrund med unity 3D.
Det jag mest fokuserar nu på är 3d Modellering både i maya och zbrush beroende på vad jag gör. Jag håller just nu på att samla ihop ett motiverat team för att jobba på ett projekt som alla kommer överens med. Har massa Ideer så om man inte kommer på något är det inget problem. Har alltid vart projekt ledare när vi har projekt veckor i skolan och vet hur man kommunicerar med ett team och håller deadlines.
Ett tips! Dissa 3DS och gå över till Maya! Om du ändå ska jobba med kinect/motion Capture så är maya det bästa för dig! Du bör dock ta en **** på programmet Motionbuilder. Hör av dig
Är någon här intresserad av “Survival / Horror” spel? Är jävligt taggad på att göra ett ordentligt spel, inte med massa cheap scares, dåliga spel mechanics osv utan ett riktigt spel som verkligen ser bra ut & själva atmosfären, spelkänslan m.m känns guld. Själv kan ja något inom Blueprints, väldigt mycket inom level design & ytterst lite inom animering, arbetar för övrigt mest i Maya. Som sagt, är du intresserad så skicka gärna ett PM eller lägg till mig på steam (), skulle vara kul att skrapa ihop ett par individer för att skapa ett litet team.
Jag är intresserad. Jag bor i Göteborg och jobbar med 3d grafik och motion graphics på en reklambyrå. Jag har börjat känna på UE4 och har lyckats få till ett ganska bra arbetsflöde från “min” produktionsmiljö (C4D) till UE4 som innefattar miljöer, material, objekt mm. Jag är dock ingen programmerare… Hör av dig om det låter intressant.
Alla som vill vara med i slacken UESwe kan skicka ett PM med sin email till mig. Kanalen skapedes efter senaste UE4-meetupen i Stocholm, men tanken är att den ska vara för alla UE-intresserade i Sverige.
(Undrad du vad “en slack” är för något, kolla slack.com)
Musiker och ljuddesigner här från Stockholm med fokus (såklart) på spel, har jobbat mycket med visual scripting och level design sen jag upptäckte Unreal. Jag är mycket intresserad att kasta mig in i Unrealcommunityn och vara med i kommande uppstartsprojekt, meetups och chattar.
Tjoflöjt!
Västeråsare här, färsking på allt vad spelutvecklande och programmerande heter men jag har roligt så jag tänker lära mig i lugn och ro
Än så länge har jag mekat ihop ett “Sten, Sax & Påse” spel! Jag ser fram mot meetups i Stockholm när jag är lite varmare under fötterna
Bumpar tråden lite, hoppas att det inte stör. Är det någon av er som har koll på Utbildningarna Game Design på Future games/ The Game Assembly / Forsbergs skola? Jag sitter precis och kollar runt lite. Känns som att FG och TGA förvisso skiljer sig men att de båda är bra utbildningar. Forsberg är jag tveksam till, jag hittar väldigt lite information om det. Någon som har egen erfarenhet av dessa, eller deras antagningsprov?
Jag har småfuskat med UE4 i ett år nu, men tänkte bli mer seriös. Efter att ha forskat runt med antal andra game engines / frameworks över åren som gått har jag fastnat för UE4 som jag upplever har störst potential framöver. Det jag saknar lite är att träffa likasinnade i Svedala, denna tråd har ju inte direkt varit sprudlande de senaste åren, så finns det något intresse fortfarande? Existerar det några användargrupper som träffas då och då för att utbyta erfarenheter? För min del bor jag utanför Göteborg och det verkar inte finns några alls som pysslar med UE4 på denna planhalvan av landet om man skall gå efter alla kommentarer i denna tråd?
Försökt Googla på kvällskurser på temat “spel tillverkning” generellt, men inte hittat något. De som jag hittat är dock heltid och som det verkar i stort sett alla baserade på Unity som verktyget för utbildningen.
Finns det intresse för att dra ihop en kvällskurs med UE4 och “lura” över någon professionell UE4 utvecklare som lärare?
Jag är van vid engelska och föredrar det när det gäller tekniska spörsmål, i synnerhet när det gäller datorer, programvara och utveckling. Men det kunde vara kul att träffa likasinnade i Sverige, internet forum i all ära, men det finns saker forum inte kan matcha när det gäller att träffa människor IRL.
Kul om någon vet mer än vad jag har hittat och kan uppdatera denna tråd.
Oj detta kommer känner annorlunda att skriva på svenska …hursomhelst :)…Någon duktig på programering här som vill vara med på en lång lång resa några år fram över ? :)…även om detta är mitt första projekt jag gör finns det stora drömmar och ambitioner för det …Jag vet vad jag vill skapa och göra :)…Vill försöka bygga upp nästa generations theme park spel. Dock saknas kunskapen att utföra detta då jag har väldigt liten kunskap från början ( något bättre idag när det gäller blueprint och sätta upp movement , bygga matrial mm ) i unreal engine.
Finns ett långt word dokument som förklarar mer ingående hur projektet är uppbyggt mm. Jag söker allt ifrån modulerare till programerare som har lite tid framöver med detta "hobby project " . Men i grund och botten handlar det om att skapa en öppen värld där det kommer finns parker med bergbanor, flatrides, affärer , sovenir butiker, mindre och större restuaranger . Det som gör det lite extra spännande är att de har lite extra funktioner som gör det lite speciellt. I min plan finns det faktiskt “spelbås” ( allt från att kasta boll till att skjuta på “ankor” :D, fungerande arcede maskiner mm.
Arcade maskinerna ligger ganska långt fram i utvecklingen i spelet. Hur som helst …Jag finns här på forumet om ni skulle ha några frågor . Ta hand om er allt och forsätt att utveckla
Söker kodare som vill jobba i grymt spännande projekt i Unreal. Animech sitter i Uppsala och jobbar med helt banbrytande realtids-3D applikationer. Vi drar igång ett nytt stort experimentellt VR projekt i januari som pågår under hela 2018, kolla annons här under.
Unreal-utvecklare till spännande VR-projekt inom fordonsindustrin Animech växer explosionsartat. Vi har en grym efterfrågan på våra 3D-konfiguratorer och VR-applikationer och behöver anställa skickliga mjukvaruutvecklare. Om du vill jobba med det allra senaste inom Virtual Reality, 3D-teknik och smart visualisering har du hittat rätt! Vi är innovativa, lösningsorienterade och brinner för att hitta lösningar på våra kunders utmaningar och behov. Om rollen Du blir en del i vårt utvecklingsteam, eller ledare av ett eget team, med placering i Uppsala. Teamet består av olika kompetenstyper, exempelvis 3D-grafiker, visualiseringsingenjörer och digital designer. Dina arbetsuppgifter blir att utveckla VR-applikationer av världsklass, där realtidsrendering tas så nära den fysiska verkligheten som tekniken tillåter. Detta innebär en kontinuerlig tänjning av gränserna av vad som är möjligt. Är det dig vi söker? Vi söker en innovativ, lösningsorienterad kodare som vill vara med och utveckla och kreativt lösa problem för våra kunder. Du har erfarenhet från spelutveckling eller webbutveckling och/eller utbildning från universitet eller högskola. Vi söker en lagspelare som tar ansvar och trivs med att arbeta i tighta team mot högt satta mål och aggressiva deadlines. Du kodar bra tekniska lösningar med användarupplevelse av högsta klass. Svenska och engelska i tal och skrift. goda kunskaper inom:
Unreal Engine
C++
Även:
Utveckling mot VR samt “good practices” inom området
Erfarenhet att profilera och optimera på både CPU och GPU
Bra kännedom om en rad renderingsmetoder och -tekniker
Shader-kodning (GLSL / CG)
Debugging av problem på både hög- och lågnivå
Design och utveckling av komplexa och återanvändbara system
Vi erbjuder Animech erbjuder dig att jobba tillsammans med stora globala kunder med den senaste realtids-3D-tekniken. Vår företagskultur och våra värderingar uppmuntrar till samarbete och kunskapsutbyte. Du omges av engagerade och drivna kollegor och får möjlighet att arbeta i kreativa team med andra riktigt duktiga kodare. Om Animech Technologies Animechs vision är att vara världsledande inom intelligent visualisering och enterprise VR. Genom teknik utvecklad inom spelbranschen tillhandahåller Animech Technologies interaktiva 3D-applikationer som effektiviserar försäljning, marknadsföring, utbildning och service. Företagets kunder kommer från många olika branscher, och inkluderar bland annat Volkswagen, GE Healthcare, Sony, Elfa, Willab Garden och SKF.
Halloj! Jag är en individ från västkusten som snart tar studenten. I ungefär 1 år har jag använt Unreal och C++, men det finns fortfarande många områden jag fortfarande behöver lära. Jag har kommit till stadiet där jag känner till Unreals networking, Online Subsystem, Slate, Asset Manager med mera, men det vore trevligt med en hjälpande hand emellanåt. Relativt odokumenterade saker som egengjord ACharacter movement med network prediction får någon gärna ge tips om!