Swedish developers

Hej,
Jag heter .
Jag jobbar på Berge, en designbyrå i Göteborg. Vi söker folk som är riktigt duktiga på UE4. Framförallt blueprints!

Bor du i Göteborg och känner för att jobba med UE4? Dra iväg ett mail till
Ett plus är om du kan Unity, IOS, Koll på Oculus rift och augmented reality…

//

Hoppar in och säger hej!

Kul att se en del svenska tomtar här, även om jag är säker på att det finns fler som inte noterat den här tråden (jag såg den inte förrän nu, till exempel).

Yay, och så vidare!

Tjenare allihopa!
Peter heter jag och har för några veckor sedan börjat leka lite med motorn.
Har arbetat väldigt mycket med Hammer innan, så man fick ju tänka om en hel del när man satte sig med UE. :slight_smile:
Håller på med lite små olika projekt just nu… mycket för att lära mig motorn så gott det går. Fokuserar mest på modelering, texturering & ljussättning dock då det är det som jag tycker är allra roligast.
Är väldigt sugen på att hitta lite folk som skulle vara sugna på att gå ihop och försöka starta nått roligt projekt så småningom, någon som är sugen?

Jag skulle kunna vara intresserad i framtiden, jag håller mig på distans tills jag ser att folk kan vara produktiv på egen hand. På tok för vanligt med projekt som startar i idéfasen och fastnar där för ingen vill lyfta första stenen. Jag har väl varit lite skyldig till det själv förut, därför jag kör mitt eget race först tills jag har en bra bas att stå på.

Vi kan ju starta några egna småprojekt så länge, så kanske någon av oss lyckas göra något som andra vill hoppa på? Har redan sett några projekt på forumet som gått den vägen, ena är ett “rolling ball”-spel och det andra en Wipeout-klon, där folk slagit samman efter ett tag.

Kommer du starta upp någon tråd snart Cryptor så vi kan se vad du sysslar med?

Ja det låter ju som en bra idé faktiskt. :slight_smile:

Det ska jag absolut göra.
Just för tillfället så håller jag på med en grej som förhoppningsvis ska dra in lite extra cash. När jag är klar med den så tänkte jag börja med ett eget litet projekt. Inget seriöst projekt som kan bli nått stort tror jag inte, utan mer som en övning för mig själv. :slight_smile:

Att göra något mindre först röstar jag för, då blir det även något till portfolion medans man lär sig. :slight_smile:

Hallå allihopa,
Tom heter jag och utvecklar www.projectredfield.com.
Just nu håller vi på med att porta över allt till UE4 från UDK och har haft fullt upp med det så det har inte blivit mycket uppdateringar på senare tid.
Vi är i alla fall fortfarande I full fart och är nu 5 i teamet, två av oss sitter I Sverige, två i Tyskland och en i Indien, men vi letar alltid efter nya talanger som är intresserade av att skapa ett nytt och fräscht spel i UE4 och lära sig med oss.
Om någon är intresserad av att hjälpa till eller helt gå med i teamet är det bara att höra av sig, vi jobbar alla helt ideellt just nu men hoppas på att få ut spelet för försäljning framöver.

As requested, a Stockholm event!


Following the success of the Unreal Engine Meet and Greet in Malmö last May, Epic Games would like to invite you to an Unreal Engine Evening, at the Futuregames premises in central Södermalm.
The evening will take place Thursday August the 7th, from 18.00 until 20.00, and will kick off with an hour long presentation by Epic Games’ Zak Parrish about Unreal Engine 4. Following that, Andy Hess and Zak Parrish will be present to answer all of our questions.

When: Thursday August 7, 2014, from 6.00 PM CET - 8.00 PM CET
Where: Futuregames, Åsögatan 119, Stockholm. Tunnelbanestation Medborgarplatsen.

The event is free and open to people of all levels of experience. Free drinks and snacks will be available to all.

Fantastic!

Fan… missade jag meetupet…

Goddagens,

Vill bara hälsa på alla och ansluta mig till gruppen av Svenskar som pysslar/använder/jobbar med Unreal Engine 4.
Införskaffa mig det igår och försöker navigera mig fram i rätt ordning i tutorials.

Ingen tidigare erfarenhet av spelutveckling men däremot ett antal år som C# utvecklare inom Backend.

/Marcus

AAaah att man missade detta!

Ser fram emot nästa event, jag hoppas det är snart!

//Mattias

There may be some news on future events in Sweden soon.

That said I am in need of some occasional help in Stockholm for something entirely different. If there is anyone here with intermediate UE4 working knowledge, C++ or BP, feel free to reach out to me@hourences.com.

Good news! The last one was a great success. In addition to the presentations it was very nice to meet other unreal enthusiasts.

Tjena moss,
Första grejen jag hittar under mitt första besök på det här forumet är svenska tråden. :smiley:
Jag pysslar mest med grafiska grejor, och inte så mycket mekande med UE4. Tänkte jag skulle kolla hur det funkar grafiskt. Så, fråga mig inte hur man gör spel, men gärna om hur man gör concept art och texturer. :slight_smile:

Welcome TheColinous.

I will be at Dreamhack this Friday and Saturday in Stockholm, on behalf of Epic - http://dreamhackathon.challengepost.com/ - Feel free to come say hi :slight_smile:

Hej folk ^.=.^

Kul att se ett gäng med svenska utvecklare här på forumet, hittade just tråden.
Själv är man hobbymekande VR-tok - vore kul att träffa lite likasinnade på riktigt och säga hej :slight_smile:

Var bor du?

Nyköping ^.=.^

Anmäl dig till nedanstående två grupper. Är i Stockholm men du är ju inte så långt bort att det inte kan vara aktuellt att dyka upp någon gång.