Hey there, Dutch people!

Was het nog gelukt? Ik ben benieuwd!

We zijn het aan het bespreken. Ik weet dat er oa in november de Control conference is in Utrecht, wat een geschikte tijd en plaats zou kunnen zijn. We kijken even wat men van mijn voorstelt denkt en wat men wil doen.

En leuk dat er nog iemand Spellborn kent :slight_smile:

Zou heel leuk zijn… ik ben van de partij :slight_smile:

Jazeker, destijds heb ik flink wat uurtjes ingame doorgebracht en via eigen geschreven software inmiddels al wat textures, meshes en geluiden kunnen extracten,
maar er zijn te veel dingen verloren gegaan om Spellborn terug te halen.

Na het down gaan van de laatste US server heb ik al vaker met voormalig team members gesproken, meestal goede herinneringen die er dan worden aangehaald.
Tegenwoordig probeer ik mezelf de werking en gebruik van de nieuwe Unreal engine aan te leren, er is veel veranderd sinds UT2004 :stuck_out_tongue:

Mocht er nog iemand interesse hebben in de oude nederlandse MMO Spellborn, kijk dan maar eens op het forum van Spellborn.org.
Hier alvast 2 directe linkjes voor het forum met de nodige plaatjes:
http://forum.spellborn.org/index.php?/topic/109-the-universe-according-to-spellborn/
en
http://forum.spellborn.org/index.php?/topic/144-spellborn-unreal-packages-character-data/

Hey allemaal!

Nog een NLer (Amsterdam) hier! Zijn er hier mensen op zoek naar een leuk project? Of gewoon uitwisselen van wat expertise? Ik ben momenteel bezig met het ontwikkelen van een game, uiteraard in de UE4… eerst met unity maar toen ik deze zag ben ik METEEN overgestapt. Als er iemand op zoek is naar een SERIEUS hobby project laat dan van je horen! De algemene richting is een tactical 2 vs 5 game, waarin het eene team een infiltrerende rol vervult (alles nog tamelijk conceptueel dus er is zeker ruimte voor input). Ik ben te bereiken via tommie.kerstens@gmail.com maar ik zal deze tread ook zeker in de gaten houden!

Hopelijk tot snel!

En nog een Nederlander. … en zoals je ziet aan mijn Nickname ook dwalende…
Ik wil de unreal engine graag is gaan proberen, nadat ik enige jaren met de Plasma engine heb gewerkt in combinatie met Blender en Krita.
De plasma engine is bekend van de Myst series van Cyan welke na Myst en Riven daarin URU en ‘the Path of the Shell’ heeft gebouwd.
Helaas loop ik steeds meer tegen de beperkingen van die engine aan, met name op het gebied van lightning.
Vandaar, dat ik het hier is mee ga proberen.
Vooralsnog krijg ik het niet eens opgestart omdat de engine enkele secondes na het opstarten crasht, er ontbreken “core” dll files uit “MeshUti”, die module is unloaded, maar ik snap niet waar ik die vandaan moet halen.
Mijn bedoeling is tzt een adventuregame te ontwikkelen , geen geschiet gevecht of gerace , maar een hoop gepuzzel en exploring.
Liefst zou ik een multiplayer platform hebben waarbij de puzzels uitsluitend met meerdere personen oplosbaar zijn.
Maar ja, zover is het nog lang niet. :smiley:
Natuurlijk heb ik de crashlog al gepost, maar nog geen antwoord.
Rustig afwachten maar.

Hallo mensen, ook ik ben van de partij.

Nog een Belg hier, ik ben bezig met game design als hobby, ooit begonnen met de UT1 engine, herbegonnen met UDK maar nu vastberaden om de UE4 onder de knie te krijgen…
Ik heb een leuk idee dat ik graag zou kunnen uitwerken in deze engine.

Ik ben ten name van Epic Games op de Control Conference in Utrecht later deze maand, waar ik een presentatie heb over UE4.

http://controlconference.com/sessions/the-magic-of-unreal-engine-4/

Ik plan daarnaast bij bedrijven en scholen langs te gaan gedurende mijn week in Belgie en Nederland. Als iemand hier studeerd op een school of voor een bedrijf werkt dat interesse zou hebben email me dan graag even en ik kan kijken of ik het ingepland krijg! - sjoerd.dejong@epicgames.com

In Belgie kijken we momenteel naar de mogelijkheid om een meeting te plannen, en zou dat doorgaan zou dat plaatsvinden Vrijdagavond in Antwerpen waarschijnlijk. Ik zal hier een update posten als er een beslissing wordt gemaakt over wel of niet en waar/wanneer.

Voor Nederland staat er momenteel geen informele community meeting gepland, maar mochten mensen van de community hier interesse hebben om ergens een kleine informele meeting op te zetten die week, laat het me dan graag ook even weten! Ik ga langs Amsterdam/Rotterdam/Tilburg/Breda/Utrecht/Amersfoort gaan gedurende die week, dus dat zouden allemaal mogelijke plaatsen zijn waar we een ontmoetting kunnen opzetten!

Official announcement

De Belgische meetup gaat dus door. Als iemand uit Nederland even wil overkomen naar Antwerpen, je bent natuurlijk hartelijk welkom.

A wild Hourences (and Luos) appeared.

We waren op weg naar NHTV waar Hourences een presentatie hield over blueprints.
Mooi om te zien dat hij de hele zaal aan het lachen kan krijgen.
B3cm801IMAANj6d.jpg

Nog een Nederlander hier! Wij zijn in maart als vier enthousiaste web developers/designers begonnen met plannen voor het bouwen van games. Puur omdat we dat alle vier heel leuk vinden. We zijn begonnen in Unity, maar na de zomer heb ik UE4 opgepakt en wordt daar heel blij van! Stapje voor stapje proberen we nu onze ideeën verder uit te werken.
Ik ben inmiddels wel op het punt dat ik het wel fijn zou vinden om met anderen van gedachten te wisselen en te kijken wie waar mee bezig is in UE4. Het lijk mij wel een ok plan om eens een meetup te doen met andere Nederlandse UE4 devs en designers.

Ook een Nederlander hier, ondanks m’n username! Ik werk vanuit huis als programmeur in UE4, voornamelijk met mensen uit de US en UK. Lijkt me leuk om meer mensen te leren kennen in NL / BE die ook met UE4 aan het werken of spelen zijn.

Ook Hourences’ presentatie bijgewoond bij Control conf, leuk je even daarna te hebben gesproken.

Ik ga dit topic in de gaten houden voor Nederlandse meet-ups. :slight_smile:

hah coole thread dit :o

Heel koel zelfs…
Het sneeuwt buiten :confused:

haha jaaa :o

Hee hoi, voor wie een forumpost toch iets te abstract is heb ik een Meetup group opgezet.
Het de bedoeling om op een nog nader te bepalen moment een ‘echte’ meetup te organiseren.
Sluit je aan als je interesse hebt, wie weet komt er wel iets moois tot stand !

Early heads up: De eerste week van feb, in hartje Amsterdam van 17.00 tot 19.00 komt er een official Unreal Engine meeting. Meer info volgt spoedig!

Awesome!
hopes he can arrange to come

apparently iedereen die aanwezig is krijgt ook een jaartje ue4 gratis!