Hey there, Dutch people!

Eens zien of hier ook Nederlanders ronddwalen! :slight_smile:

Heeeeuj Nederlaaaand :smiley:

Ja al een paar dagen aan het ronddwalen.

woop woop :cool:

yep ik ben ook aan te ronddwalen…

Heyo, beginnend programmeur die ook aan het sleutelen is met de nieuwe engine :slight_smile:

hoi allemaal ben ook nieuw sinds vandaag :stuck_out_tongue:

Dag van Ue4 release gelijk aangeschaft natuurlijk!

Hell Yeah!!

Ha! Ik ben ook dwalende.

Ook Belgen hier :slight_smile:

Hallotjes, noord holland hier.

Ik heb ook Cryengine voor een maandje gekocht, maar dat blijft slecht, Unreal Engine overheerst!

Genoeg Nederlands hier! :slight_smile:

Cryengine is een goede engine voor mooie “fotorealistische” environments. Wanneer je mooie gebieden wilt creëren, kan ik Cry Engine aanraden. Ga je meer voor de competitieve gameplay, dan kan je beter voor Unreal Engine gaan.

Beide hebben hun voor en nadelen. Zowel Unreal engine en Cryengine zijn erg gebruiksvriendelijk en leuk om mee te spelen. Als ik genoeg ervaring heb, zou ik graag beide engines gebruikt. Afhankelijk van het content dat ik wil maken!

Yup!! NL hier.

Misschien leuk en leerzaam om in de toekomst een meetup te organiseren?

Goed idee :slight_smile:

Hoe ver/professioneel zijn jullie? Heb wel gemerkt dat er op de NL markt veel minder Unreal ontwikkelaars te vinden zijn t.o.v Unity.

We zijn bezig met een project voor de Oculus Rift, hebben een DK1 liggen en als het goed is komt binnen nu en een weekje of wat een DK2!

In de meeste landen is er doorheen de laatste paar jaren een behoorlijke Unity community gegroeid. Gezien UE4 nog maar enkele maanden geleden gereleased is, en veel bedrijven meestal niet onmiddelijk switchen (zou reboot van waar men aan aan het werken is beteken), kost het meestal wel wat tijd voor je een verschuiving begint te zien. Dat hoop ik dan toch :slight_smile:

Enkele jaren geleden voor de Nederlandse game crash van ~2009 had je 5 grote bedrijven die Unreal gebruikten. En 4 daarvan zijn gecrashed. Dus nja :slight_smile:

Ik heb nu al twee official Unreal meetings in Zweden opgezet, ik ga volgende week checken met Epic of we mogelijk eens iets in NL kunnen doen voor een avondje ergens.

UE4 is inderdaad net uit, maar daarvoor had je natuurlijk al UE3 en UDK, maar de trend lijkt inderdaad Unity te zijn.

Persoonlijk vind ik de Unity engine wat minder, het ziet er vaak toch wat knulliger uit dan Unreal, maar goed, dat zal hoofdzakelijk ook aan de developer liggen.

Het Blueprint systeem uit UE4 vind ik wel echt heel goed bedacht!

Heb de DK2 overigens binnen gekregen gisteren, even mee gespeeld maar er is nog niet echt heel veel materiaal voor te vinden, en UE4 werkt nog niet feilloos met de laatste Oculus SDK, even wachten op een update.

En nog een Nederlander erbij.

Wonend in het NO van Brabant, geĂŻnteresseerd in de Unreal Engine vanwege de historische MMO The Chronicles of Spellborn.

Vanwege het feit dat de servers van deze game al een langere tijd terug uit de lucht zijn gegaan en er toch nog steeds een stuk nostalgie speelde bij mij ben ik destijds begonnen om via een Delphi programma vanuit de client files data te kunnen extracten.

Dit is grotendeels gelukt, maar er blijven te veel zaken die nog niet werken.

Nu met de nieuwe engine ben ik benieuwd hoe de techniek zich verder ontwikkeld, al doende leert men zou ik zeggen.