Danish developers / Danske udviklere :-)

Welcome :slight_smile:

I had a one day tour in Copenhagen just last May actually, followed by a community drink just across the border in Malmo. I am sure I will be back there again in the future but so far no dates have been set yet. Will most likely be some time in the first half of next year.

Jeg lærte det meste ved at arbejde i UDK, men UE4 er sådan set det samme. Faktisk, bedre. Blueprints, baby!

Men, ja, du kan gå til Epic’s YouTube kannal og se nogle af de tutorials der! De er ret gode. Ellers kan du gå til AnswerHub.

Du kan også spørge mig via PM, men jeg er ikke professionel eller noget. :slight_smile:

Sounds great! Is this some kind of private gathering where you share experiences, issues and ideas or is it some sort of presentation? :slight_smile:

Will there be an announcement on this thread when the date is set?

Lyder rigtig godt Lucas-san, det kan være du bliver kontaktet senere hen når jeg lige har gennemgået alle tutorials på deres YouTube-kanal :slight_smile:

Du skriver at UDK mere eller mindre er det samme som UE4, jeg kan hertil se at der er mange flere tutorials hertil, tror du det vil være en hjælp at fordybe sig i nogen af de emner? :slight_smile:

Det gør du bare. :slight_smile: Jeg skal gøre mit bedste for at hjælpe, men jeg er ikke professionel. :smiley:

I will post here when something happens again in Denmark :slight_smile:

It is not private, open for all, and usually has a presentation from me followed by free drinks or such so people can chat with each other about what they are doing etc.

Is there an age limit for the Unreal Events? I’m 16 and i would really like to go to one of the events.

No age limit, and 16 is fine! Average age is 26 or so though if I take a rough guess.

Hejsa allesammen.

Rart at se så mange herinde :slight_smile:
Mit navn er Mikael, er 35. Er lidt allaround.
Roder med et lille spil https://www.facebook.com/vivanox

Skulle nogen være interesseret, så kontakt mig endelig.

Venlig

Mikael

Hej og velkommen :)…

Ja folk herinde prøver at lave flere sjove ting med Unreal. Jeg for mit vedkommen ‘hænger stadig’ og er ikke kommet videre og sidder lige midt i begyndelsen :frowning: Min plan var og er stadig:

1. Lave et stort ‘tomt’ landskab med bakker og bjerge, altså ikke et spil i første omgang, men blot for at lære funktionerne at kende step for step.

2. Putte noget ‘ground texture’ på, græs, jord og klipper. Det gik godt med græs (over det hele ;)), men allerede her sluttede festen for mig og mere om det senere…

3. Planen var så, at når det var gjort, ville jeg putte nogle ting ind i det fine tomme landskab, træer, klippeblokke, vand og måske et enkelt hus eller 5…

4. Så ville jeg sætte noget ‘liv’ ind. Ham player-fyren set som ‘tredje person’ har jo været der hele tiden, men måske nogle 3D-Max dyr, eller hvad der nu kunne hittes på.

5. Så ville jeg arbejde med noget scriptning via ‘Blueprint’ og lære det at kende for at skabe lidt liv i mit landskab.

Men ak, sådan skulle det ikke gå :(, jeg hang fast… Mit problem er, at de ellers fine hjælpe videoer jeg kan finde, forklarer tingene ‘alt for hurtigt’, nærmest som om ‘forfatteren’ ‘mumlende’ vil vise hvor dygtig han er og ikke fatter en dyt af hvilke problemer en ‘total nybegynder i Unreal’ står med. Okay mine engelsk kundskaber er måske ikke helt i top og det gør jo ikke sagen bedre…
De skrifter for begyndere jeg har fundet, hopper lige ‘henover’ mine problemer og viser ofte skilte, som ser anderledens ud end i de sidste nye versioner, så lige nu er det kun ‘nød og elendighed’ jeg slåsses med og der ligger det projekt så :(…

Epic kommer med den ene smarte opdatering efter den anden og man downloader nye GB-der og opdaterer… Til sidst kan Unreal 4 både åbne øl og lægge æg men nybegyndere sidder stadig og kigger forvirret på de utrolig fantastisk mange muligheder ;)…

Ja det var så lige lidt om hvorfor mit ‘aktivitets niveau’ er så lavt på Unreal siden som det er lige nu.

Med håb og prøver ikke at være negativ, :)…

Ved hvordan du føler med opdateringer, for det slåser vi også med. Men må indrømme, at det giver en blod på tanden igen :slight_smile:

Er i gang med at tage en gymnasial uddannelse (fuld hf)! Undskyld jeg ikke har været så aktiv her. :slight_smile:

Jamen det er da helt okayy. Held og lykke med projektet :)…

Hej alle danske!
jeg ville bare sige hej!
Jeg roder lidt med UE4 & VR som hobby.
Til dagligt koder jeg business applikationer.
Sig til hvis der sker noget spændende i København (eller Malmö)

/Kramhøft

Hej !
Velkommen! Tror jeg? Ved ikke om du er ny her! xD
Du koder? Sejt! Held og lykke!

Lucas

Hej til :)…
Den skriver du har ‘postet’ 21 indlæg, så helt ny kan du jo ikke være, måske tælles alle indlæg med for hele forummet, men velkommen i de danske spalter i så fald.

:)…

Åh, ja…og at oprettede en profilen juni 2014. xD Var træt da jeg læste den. xD

Nu er det lidt tid siden, jeg har været herinde.

Men først og fremmest, skal det lige siges, at der er en Dansk FB gruppe for Unreal folket herinde, ville varmt anbefale alle, som er her, at komme derinde.
Linket er her : https://www.facebook.com/groups/1480824298879045/?notif_t=group_description_change
Vi er dog ikke så mange derinde, men kan jo håbe at vi vokser med tiden. Men folk er flinke og imødekommende.

Vores Praktikant, som har været hos I 3 måneder har gjort et rigtig godt arbejde, dog sidder vi stadig lidt fast.
Det jeg leder efter lige pt, er en har noget Netværks viden omkring det spil, som jeg er igang med.
Det jeg leder efter, er en som har kendskab netværk Client og Server, at kan lave: Login Password - Lobby - Create Game - Ready Check - Start Game.
Vi snakker om en slags Brawler/Moba game.

Ville lige sige, at vi har mere eller mindre de basic ting på plads, og spillet kan spilles som Joingame, men det er ikke det vi ønsker.
Chatsystem ingame fungere også.

Hvis I ville vide mere, er I hjertlig velkommen til, at kontakte mig. Dette er projekt er stadig på frivillig basic, men når det forhåbenlig udgives, bliver der snakket om lønninger.

hej alle jeg er ved at få et spil stablet på benene men mangler nogen som vil være med til at lave det da det ikke er et 1 mands job søger jeg et hold som vil være med og i bliver betalt eller gratis efter hvad i vil jeg kører det på kickstarter så vi kan få penge til spillet udstyr og coms rundt i verden spiller hedder Ninja World tails og bliver et mmorpg og kan også kontakt mig på facebook alle er velkommen så glæder mig til at se hvad vi kan finde ud af løbet af den tid vi arbejder sammen

Hello fellow devs. I have created a Facebook group for danish game developers.
The group has english as the primary language, because not all game developers in denmark speak danish).
You can share your projects or maybe learn something from someone.

Hej i tråden!

Jeg har fulgt Unreal siden '98, men mest som gamer af de elskede UT spil. For nogle år siden overtog jeg udviklingen for et spil i Ogre3d engine og gjorde det til open source (GitHub - kitogit/KITO: Keeping Impressive Title Open), rettede det til og gjorde det så let for folk at lave deres egne varienter af spillet at man blot kunne åbne projektet i visual studio, trykke compile, og du havde en server og client. For mig senere blev det mere til commumity building, undervisning og hjælp til alle varienterne end at tilføje ting til open source udgaven. Det har hjulpet med at lave et netværk af artister og programmørere som stadig er lidt nye til craftet. Det er bestemt nogle jeg vil føre med over til mit nye projekt.
Jeg kan se at de fleste lignende projekter ofte har en 3d model artist, men som ikke har programmeringserfaringen, så projekterne ligger stille uden alpha, beta eller demoer i 3 år, men de lever på… Hype?

Så det projekt jeg nu planlægger her er et som er i samme ånd som Unreal Tournament (4)'s åbenhed i diskussioner om movement, models, balance og general gameplay.

Jeg har dog stadig mange ukendte faktore til hvordan det her bliver et sundt og bredt commnunity.
[hr]

Så ovenpå det, jeg vil forsøge at tjekke ind i den UE facebook gruppe, jeg er den som besøger fb en gang om måneden i 5 minutter, men måske vi skulle se på at tilføje en gruppe her A new, community-hosted Unreal Engine Wiki - Announcements and Releases - Unreal Engine Forums

Gad vide hvad forum navn jeg poster det her med.