Danish developers / Danske udviklere :-)

Hej Martin! Undskyld! Jeg så ikke din besked før nu! Jeg har ikke set filmen “The Quick and the Dead”. Jeg var omkring 1 år gammel, på det tidspunkt! :smiley:
Jeg kender ikke så meget til BluePrint systemet, endnu og C++, øhh…nej. :stuck_out_tongue: Jeg kan lidt Unreal Script, men det er lidt ligegyldigt nu.
Men, jeg er vild med cowboys og Westerns, osv.!
Jeg er ikke sikker på om jeg kan hjælpe dig.
Jeg er nok kun en 3D modeler, og mine modeler er ikke lige frem AAA materiale.
Hmm…men jeg kan godt lide din ide! :smiley:

Hi all,

I will be coming to Copenhagen next week Thursday and Friday on behalf of Epic, and will be visiting the ITU for one, where we will probably be hosting an Unreal evening. More info following soon.

If any of you would like to meet up or work for a studio who’d be interested in having me over let me know! - sjoerd.dejong@epicgames.com

Takk!

Man, I would love to meet up, your work is awesome.

Too bad I am in Germany those days :frowning:

Here is the official announcement!:

On Friday evening, the 12th of December, Epic Games, in cooperation with the IT University of Copenhagen, would like to invite you to Denmark’s first Unreal Evening!

Unreal Engine Evangelist Sjoerd De Jong will tell you all about Unreal Engine 4, along with a talk from ITU student Michał Królikowski about how his start with UE4 has been!

Afterwards there will be free drinks, an Unreal game jam from the students of ITU, and a chance to play some of the student projects, along with plenty of time to ask questions!

When: December 12. 16.00 until 18.00 - ITU student project presentations, 18.00 until 20.00 - Unreal Engine 4 presentations.
Where: IT University of Copenhagen, Auditorium 1, Rued Langgaards Vej 7, 2300 Copenhagen
Price: Free!

ITU Facebook event page: Redirecting...

And the evening will also be streamed live at Twitch: http://www.twitch.tv/playitcph

Aww no! I want to meet up with you guys. Sadly, I promised to take care of my mother’s puppy that day, since nobody else had time.
Say, is this a “once-in-a-life-time” thing? Will something like this, be held again in Denmark?

Hi Lucas
Can’t promise anything yet, but chances are pretty big that we will be returning to Copenhagen again at some point in the future.

There will be a livestream of the talks at http://www.twitch.tv/playitcph

I see. I hope you will return! I’d love to meet your guys! It would so cool. :slight_smile:
Well, have fun and be safe. :slight_smile:

Thank you, Riemer. :slight_smile:

I’ll be there :wink:

Have fun tomorrow, everybody! :smiley: Say “hi” from me! :slight_smile:

Twitch doesn’t work for me. I have tired Firefox, Google Chrome and even Internet Explorer. ._.

Hej alle.

Som helt ny her, vil jeg lige melde min ankomst.
Jeg er 110% nybegynder når det gælder udvikling og alt dette indebærer. Jeg har ingen
erfaring med 3D modellering, scripting/programmering osv. Men jeg har lysten og troen på,
at det kan lade sig gøre. Der skal bare tolmodighed til :slight_smile:
Jeg går ikke efter at starte ud med det helt store spil til at starte med, men vil begrænse
mig til et lille simpelt spil til mobil enheder. Ideen er på plads, og så vil jeg se om mine projekter
med tiden vokser i takt med erfaringen kommer på plads.
Jeg har rodet lidt rundt med Unity 3D et stykke tid, men føler mig begrænset af gratis versionen.
Deres PRO løsning er økonomisk ikke en mulighed for mig, og det er en af grundene til at valget
så faldt på Unreal Engine.

Jeg glæder mig til at komme igang, og ligger nogle af jer inde med et godt råd til en helt “ny” fyr som
mig, høre jeg gerne fra jer :wink:

Mange hilsner

(FarmerMac)

Hejsa allesammen.

jeg er meget glad for at programmere og har brugt unreal engine i ca. 4 ½ måneder nu.
Lige får tiden arbejder jeg på et spil inspireret af The Hunger Games, som midlertidigt hedder The Survival Games (meget uoriginalt) sammen med nogle gutter fra Holland og 2 Amerikanere. Vi har én 3D modellør, 2 animatøre, én komponist, ham med idéerne og så mig selv.
jeg er mest programmør, men laver også andre ting for spillet, såsom marketing, websites og andre opgaver.

Er der nogle programmørere her, som måske kunne tænke sig at joine?
Det ville være fantastisk at have en med på teamet, som jeg kunne arbejde med, og det ville også give lidt fart til udviklingen af spillet.

Mange hilsener,
Tobias Nyholm Maneschijn

Hi guys!

Returning to Denmark! Next week Tuesday I am the entire day in Copenhagen. If anyone wants to meet let me know!

Also on Thursday we will host an Unreal Mixer event in central Malmo, and we will have 5 Epic staff on location. Free beer, and you are all very welcome to come join us!

Details: Gearing Up For Unreal Times at Nordic Game 2015 - Unreal Engine

HEY GUYS :smiley:
jeg heder Philip fik af vide af en developer fra oslo at jeg skulde tjekke forum ud her

jeg kommer fra en gamer familie så jeg har storset alle consoler siden 1978 over 100 stykker og er vokset op med videospil og har studeret det og branchen helle mit liv jeg har rodet med alt fra commodore 64 til nyer cryengine de fleste 3D engines en del source engine mods level design, udk, og arbejdet med UE4 siden 1-8-2014 ud over det en lang liste andre programmer, jeg arbejder på en Triple-A title,ny form for FPS+survival+driving adventure cirka 20 til 40 timer om ugen og lidt med mine brødre ud over det er der nogle freelance animatorer in over, en demo real og hjemme side skal jeg se om jeg kan få tid til at få lavet færdig, markedsføring strategi er på plads.

så ja happy to join the forum have a nice :slight_smile:

Hej Philip! Velkommen til Unreal, igen, måske! :smiley: Jeg håber du vil have det sjovt her og lære en masse, samt dele din viden med verden! :slight_smile:

Hej her og længe siden :)…

Har fået tid, energi og mod til at komme i gang igen. Jeg må jo se at komme videre fra min gamle ‘græsmark med bakker’ hvor jeg stadig ‘hænger fast’. Nå, som det første bliver nok at opdaterer min Unreal til sidste nye version og så komme videre derfra :).

Velkommen tilbage! Det er godt at høre! Jeg bliver på 4.7.6, da jeg har nogle “slow-down” problemer, “Play” knappen, i 4.8.0. Håber at se noget sejt fra jer alle sammen! Jeg er i gang med noget selv, såååå…jeg vil også vise det til jer når jeg synes det er fint nok! :smiley:

Hej Alle

Hvor er det fedt at ‘falde’ over Unreal Engine og herefter kunne konstatere at der er et lille dansk community er guld værd :smiley:

Jeg har indtil videre ingen erfaring med UE4, og håber lidt at en venlig sjæl her i tråden har nogen gode tutorials eller sider hvor jeg kan læse om dette?

Kan læse der bliver afholdt en del events, dog var det i 2013 og 2014, ved i om der kommer flere af disse i år måske? :slight_smile: