Danish developers / Danske udviklere :-)

Okayy… Så kan du også tænke lidt over mit spørgsmål…

Når jeg gerne vil bruge flere ‘Texture’ på min ‘ground’, græs som jeg har brugt, klipper, sand o.s.v. Er det så Texture eller Materiel (shader) jeg skal bruge, her tænker jeg specielt på noget med ‘blend-ing’ (overgange) mellem græs og klipper, eller ?? Og hvorfor falder jeg pludselig ned gennem ‘groud’ (Terræn-et), når der ingen huller er at se ?

:).

Det letteste er at bruge Material vil jeg sige. Textures bruger man ikke rigtig i UE4.

Du kan bruge nogle masks til at bestemme hvor der skal være jord, græs, sand, klipper. De her masks skal du lave samtidig med at du laver dit heightmap i World Machine eller hvor du nu laver det.

Ellers kan du bruge hældningen på dit terræn som parameter for hvornår den skal vise sten feks… og højden for hvornår den skal skifte til jord istedet for græs.

Jeg har slet ikke styr på hvordan man gør det, men der er nogle eksempler på det i både “vehicle game” og “Stylized” fra marketplace.

Ja det er jo lidt svært når alt er nyt for en, men jeg er helt med på hvad du mener mangler bare at finde ud af ‘hvordan’ :D…

Jeg håber du får tid til at se min ‘lille film’ og måske nogle af de andre jeg har lagt ind med en lille comment, så kan du danne dig et billede af hvor meget jeg ‘grundlæggende’ er inde i med ‘make games’, dog selvfølgelig med en anden grafikmotor.

Imponerende så meget indhold der er.

Slet ikke voldeligt nok til mig dog.

Hej igen :).

Hvis du har set flere af vores film, så vil du erfarer, at vi har da et godt udvalg af våben, som er dødelige for både en selv, medspillere og Ai Bot’s, så dramatiken mangler skam ikke, vi syntes i sin tid at vi ville lave noget der inde, som repræsenterede flere typer game i et game.
Men okay, det er en kæmpe verden med næsten 30 aktive game-servere kørende, så der er rigeligt til ‘opleveren’.

;).

Hej alle sammen lavede lige en hurtig facebook side tænkte vi kunne mødes der og snakke :slight_smile: Redirecting... mvh

Meget fint, har skrevet en lille ‘der inde’.

:)…

Vil ikke kalde mig udvikler, men nybegynder :slight_smile: intet at vise/spørge om endnu da jeg endelig besluttede mig for at hoppe på vognen igår :slight_smile:

Hej ubrgeil og velkommen i blandt os :).

Vær ikke ked af det, jeg er også nybegynder her…

@ Hyldgaard12:
Var det ikke en god ide med en ‘tilmeld-knap’ på din nye Fjæsbogs side ?

:)…

Hej allesammen.

Melder mig lige under fanen som nybegynder der har dabblet nogle år med UDK + 3DS Max og Photoshop - bare sådan til hyggebehov. Har nu taget springet til UE4 og jeg kan li’ hvad jeg ser :slight_smile:

Ikke så kreativ men forsøger at dykke ned i dyret på den tekniske side med C++ og blueprint.

/

Hej mikesdk :)…

Også velkommen til dig. Ja vi er en del der er ‘nybegyndere’ udi UE4, dog nogle med erfaringer fra andre grafikmaskiner bl.a. mig selv. Jeg hænger lidt fast i at placerer ‘ground materiel’ og blend, bl.a. er mit Engelske ikke ‘hurtigt nok’ til helt at forstå flere af de såkaldte ‘begynder videoer’, så jeg hænger rundt her omkring i stedet:

og ser om det hjælper.

:)…

Hello, Danish developers! I am a master student at the IT University, and also co-leading the games students’ organization PlayIT. The students recently got Access to UE4 licenses at ITU through the education program, and in order to get people to use it, we want to encourage UE4-based projects on an upcoming game jam that we are organizing. We have some people who have little experience in UE4, but we thought it would be nice to have someone with more experience giving a small tutorial before the game jam, perhaps mixed coding and level design / workflow.
If there is anyone or you know anyone in Copenhagen area who would be interested in giving a small workshop / talk on the 31st of October (afternoon), please let me know! Details about the event can be found on Facebook: Redirecting...

Thanks!
Best, Till

Hi Till,
I unfortunately can’t make it in October but I was planning on paying Copenhagen a visit some time in early December, on behalf of Epic Games and UE4, and go by companies/educations.
If this were to go ahead, and you’d be willing to set up a second game jam in December, I’d love to come by and give a presentation.
Feel free to drop me a mail at sjoerd.dejong@epicgames.com if you want to discuss this possibility further.

Hi Sjoerd,

thanks for your interest! We’re definitely interested in an additional event in december - I just sent you an email.

Hej! Mit navn er Lucas. Jeg er fra Danmark! :slight_smile: Jeg er en smule ny! Jeg har lavet 3D modeller siden jeg var 13 år gammel, men føler ikke at jeg er så god som jeg gerne ville være. Jeg kender til UDK og har brugt lidt tid med Unreal Engine 4. :smiley:

Hej folkens,
Vil da osse gerne melde mig på banen som UE4 entusiast:)
Har for min egen private underholdnings skyld rodet med UDK, 3DS Max, Maya og Mudbox samt Photoshop og de andre programmer fra Adobe. Nu har jeg besluttet mig for at lave noget seriøst med UE4 - en ide er spiret i min midaldrende grå masse, og den har fået vokset sig rigtig godt og grundigt fast… Jeg ville gerne i gang med at lave noget, men kunne da godt tænke mig nogle at sparre med i den sammenhæng :slight_smile:
Nå, men jeg ville bare lige hejse flaget og sige davs - hvis nogen er interesseret i mit “hemmelige” projekt, så vil jeg da gerne høre fra jer :slight_smile:

Ret fancy - godt arbejde :slight_smile:

Hejsa Martin! Velkommen! Jeg håber vi kan lære en masse! :smiley: Kunne måske godt tænke mig at vide hvad dit projekt går ud på, hvis det er muligt! :wink:

Hej Lucas,
Jamen det er da helt klart muligt - det er udelukkende på gameplay design stadie, men er det ikke også sådan det fleste spil starter ? :slight_smile:
Jeg vil gerne lave en for for FPS, meeen… det er udelukkende 1-On-1 , en form for “gunslinger”…
Hvis du har set filmen “The Quick and the Dead” fra 1995, så har du nogenlunde en ide om, hvad det er…
Jeg har en ide om, at det skal køre på tablets, og der skal være et “ladder” system…
det skal være muligt at optjene XP, som så giver adgang til at kunne opdatere sine evner (Præcision, Hurtighed, reaktionsevne). Disse parametre vil så have indflydelse på om spilleren vinder eller taber duellen - udover naturligvis spillerens fysiske reaktion og præcision…
Modstanderen - optimalt ville det jo være live mod en anden spiller, men ellers skal det være NPC’ere som optræder som modstandere…

Ja, det er sådan set grund-ideen. Det bliver 100% BP baseret, da mine C++ evner ikke er helt på højde med mine c#-kundskaber :slight_smile:

Jeg ser da frem til at høre fra dig og om du vil være sparringspartner eller evt. mere på denne ide :slight_smile: (Som jo så er lagt ud til hele den dansktalende verden at læse, så den er ikke så hemmelig mere:) )

/Martin

Hej Allesammen,

Jeg skriver på vegne af Cadpeople i Århus.

Jeg står og er igang med undersøge muligheden for at ansatte en freelance programmør til et VR projekt som mit firma skal til at igang med. Selve programmerings delen er nok ikke særlig kompleks, men vi bliver nød til at have et sikkerheds net i tilfælde af at projektet ikke rent og skært kan løses fra vores side.
Så jeg ville høre om der er nogle herinde som enten selv kan eller kender nogen der er i stand til at udføre noget programmerings arbejde, der selvfølgelig er betalt. Om det bliver løst i C++ eller Blueprint er som sådan irrelevant, men der vil blive stillet krav til stabiliteten.
Jeg må desværre ikke dele alt for mange detaljer på nuværende tidspunkt, men hvis du er interesseret i opgaven og gerne vil stille dig til rådighed, bedes du venligst skrive en kort mail til mig på casper@cadpeople.dk(nævn gerne UE4 i titlen) og så kan vi tage den derfra.

Med venlig ,

Casper