Swedish developers

Hej!

Jag har småfuskat med UE4 i ett år nu, men tänkte bli mer seriös. Efter att ha forskat runt med antal andra game engines / frameworks över åren som gått har jag fastnat för UE4 som jag upplever har störst potential framöver. Det jag saknar lite är att träffa likasinnade i Svedala, denna tråd har ju inte direkt varit sprudlande de senaste åren, så finns det något intresse fortfarande? Existerar det några användargrupper som träffas då och då för att utbyta erfarenheter? För min del bor jag utanför Göteborg och det verkar inte finns några alls som pysslar med UE4 på denna planhalvan av landet om man skall gå efter alla kommentarer i denna tråd?

Försökt Googla på kvällskurser på temat “spel tillverkning” generellt, men inte hittat något. De som jag hittat är dock heltid och som det verkar i stort sett alla baserade på Unity som verktyget för utbildningen.
Finns det intresse för att dra ihop en kvällskurs med UE4 och “lura” över någon professionell UE4 utvecklare som lärare? :smiley:

Jag är van vid engelska och föredrar det när det gäller tekniska spörsmål, i synnerhet när det gäller datorer, programvara och utveckling. Men det kunde vara kul att träffa likasinnade i Sverige, internet forum i all ära, men det finns saker forum inte kan matcha när det gäller att träffa människor IRL.

Kul om någon vet mer än vad jag har hittat och kan uppdatera denna tråd.