Android Cook fail *solved

Hello good afternoon, I have 3 days with this error when making the pakaging for Android (is for oculus quest2).

I have already tried many things, but I can’t find the result. When I do the pakaging for Windows, there are no problems and it does it perfectly.

LOG File

UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: appError called: Fatal error: [File:D:\build\++UE5\Sync\Engine\Source\Runtime\Engine\Private\ShaderCompiler\ShaderCompiler.cpp] [Line: 4668]
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):   /Engine/Private/LocalVertexFactoryCommon.ush:146:32: warning: conversion from larger type 'float4' to smaller type '__restrict min16float4', possible loss of data [-Wconversion]
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):       Interpolants.TangentToWorld0 = float4(InTangentToWorld0, 0);
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):                                    ^
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):   /Engine/Private/LocalVertexFactoryCommon.ush:147:32: warning: conversion from larger type 'float4' to smaller type '__restrict min16float4', possible loss of data [-Wconversion]
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):       Interpolants.TangentToWorld2 = float4(InTangentToWorld2, InTangentToWorldSign);
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):                                    ^
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):   /Engine/Private/LocalVertexFactory.ush:541:17: warning: conversion from larger type 'float3x3' to smaller type 'min16float3x3', possible loss of data [-Wconversion]
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):       min16float3x3 LocalToWorld = LWCToFloat3x3(GetInstanceData(Intermediates).LocalToWorld);
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):                     ^
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):   /Engine/Private/LocalVertexFactory.ush:542:15: warning: conversion from larger type 'float3' to smaller type 'min16float3', possible loss of data [-Wconversion]
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):       min16float3 InvScale = GetInstanceData(Intermediates).InvNonUniformScale;
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):                   ^
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):   /Engine/Private/LocalVertexFactory.ush:854:36: warning: conversion from larger type 'float' to smaller type 'min16float', possible loss of data [-Wconversion]
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):       Intermediates.TangentToWorldSign = TangentSign * GetInstanceData(Intermediates).DeterminantSign;
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):                                        ^
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):   /Engine/Private/MobileBasePassVertexShader.usf:42:15: warning: conversion from larger type 'float3' to smaller type 'min16float3', possible loss of data [-Wconversion]
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):       min16float3 WorldPositionOffset = GetMaterialWorldPositionOffset(VertexParameters);
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):                   ^
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):   Struct member does not have MatrixStride set.
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): Failed to compile default material /Engine/EngineMaterials/DefaultLightFunctionMaterial.DefaultLightFunctionMaterial!
PackagingResults: Error: appError called: Fatal error: [File:D:\build\++UE5\Sync\Engine\Source\Runtime\Engine\Private\ShaderCompiler\ShaderCompiler.cpp] [Line: 4668]
PackagingResults: Warning: conversion from larger type 'float4' to smaller type '__restrict min16float4', possible loss of data [-Wconversion]
PackagingResults: Warning: conversion from larger type 'float4' to smaller type '__restrict min16float4', possible loss of data [-Wconversion]
PackagingResults: Warning: conversion from larger type 'float3x3' to smaller type 'min16float3x3', possible loss of data [-Wconversion]
PackagingResults: Warning: conversion from larger type 'float3' to smaller type 'min16float3', possible loss of data [-Wconversion]
PackagingResults: Warning: conversion from larger type 'float' to smaller type 'min16float', possible loss of data [-Wconversion]
PackagingResults: Warning: conversion from larger type 'float3' to smaller type 'min16float3', possible loss of data [-Wconversion]
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogTexture: Display: Building textures: /Game/EnvironmentPack3/Textures/T_PC_Door_N.T_PC_Door_N (ASTC_NormalRG, 1024x1024 x1x1x1) (Required Memory Estimate: 183.798601 MB), EncodeSpeed: Final
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogTexture: Display: Building textures: /Game/EnvironmentPack3/Textures/T_PC_Door_D.T_PC_Door_D (ASTC_RGBAuto, 1024x1024 x1x1x1) (Required Memory Estimate: 183.798601 MB), EncodeSpeed: Final
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogTexture: Display: Building textures: /Game/EnvironmentPack3/Textures/T_PC_BackWallSupport_N.T_PC_BackWallSupport_N (ASTC_RGBAuto, 2048x2048 x1x1x1) (Required Memory Estimate: 425.631934 MB), EncodeSpeed: Final
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogTexture: Display: Building textures: /Game/EnvironmentPack3/Textures/T_PC_WallPanels_02_N.T_PC_WallPanels_02_N (ASTC_NormalRG, 2048x2048 x1x1x1) (Required Memory Estimate: 425.631934 MB), EncodeSpeed: Final
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogTexture: Display: Building textures: /Game/SpaceshipInterior/Textures/T_Scifi_Wall_04_S.T_Scifi_Wall_04_S (ASTC_RGBAuto, 2048x2048 x1x1x1) (Required Memory Estimate: 441.631934 MB), EncodeSpeed: Final
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogTexture: Display: Building textures: /Game/EnvironmentPack3/Textures/T_PC_BackWallSupport_D.T_PC_BackWallSupport_D (ASTC_RGBAuto, 2048x2048 x1x1x1) (Required Memory Estimate: 425.631934 MB), EncodeSpeed: Final
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogTexture: Display: Building textures: /Game/EnvironmentPack3/Textures/T_PC_WallPanels_02_D.T_PC_WallPanels_02_D (ASTC_RGBAuto, 2048x2048 x1x1x1) (Required Memory Estimate: 425.631934 MB), EncodeSpeed: Final
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogTexture: Display: Building textures: /Game/EnvironmentPack3/Textures/T_Hideout_Wall_D.T_Hideout_Wall_D (ASTC_RGBAuto, 2048x2048 x1x1x1) (Required Memory Estimate: 425.631934 MB), EncodeSpeed: Final
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogTexture: Display: Building textures: /Game/EnvironmentPack3/Textures/T_Hideout_Wall_N.T_Hideout_Wall_N (ASTC_NormalRG, 2048x2048 x1x1x1) (Required Memory Estimate: 425.631934 MB), EncodeSpeed: Final
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: begin: stack for UAT
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: === Critical error: ===
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: Fatal error: [File:D:\build\++UE5\Sync\Engine\Source\Runtime\Engine\Private\ShaderCompiler\ShaderCompiler.cpp] [Line: 4668]
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:   /Engine/Private/LocalVertexFactoryCommon.ush:146:32: warning: conversion from larger type 'float4' to smaller type '__restrict min16float4', possible loss of data [-Wconversion]
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:    Interpolants.TangentToWorld0 = float4(InTangentToWorld0, 0);
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:                                 ^
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:   /Engine/Private/LocalVertexFactoryCommon.ush:147:32: warning: conversion from larger type 'float4' to smaller type '__restrict min16float4', possible loss of data [-Wconversion]
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:    Interpolants.TangentToWorld2 = float4(InTangentToWorld2, InTangentToWorldSign);
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:                                 ^
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:   /Engine/Private/LocalVertexFactory.ush:541:17: warning: conversion from larger type 'float3x3' to smaller type 'min16float3x3', possible loss of data [-Wconversion]
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:    min16float3x3 LocalToWorld = LWCToFloat3x3(GetInstanceData(Intermediates).LocalToWorld);
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:                  ^
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:   /Engine/Private/LocalVertexFactory.ush:542:15: warning: conversion from larger type 'float3' to smaller type 'min16float3', possible loss of data [-Wconversion]
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:    min16float3 InvScale = GetInstanceData(Intermediates).InvNonUniformScale;
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:                ^
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:   /Engine/Private/LocalVertexFactory.ush:854:36: warning: conversion from larger type 'float' to smaller type 'min16float', possible loss of data [-Wconversion]
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:    Intermediates.TangentToWorldSign = TangentSign * GetInstanceData(Intermediates).DeterminantSign;
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:                                     ^
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:   /Engine/Private/MobileBasePassVertexShader.usf:42:15: warning: conversion from larger type 'float3' to smaller type 'min16float3', possible loss of data [-Wconversion]
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:    min16float3 WorldPositionOffset = GetMaterialWorldPositionOffset(VertexParameters);
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:                ^
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error:   Struct member does not have MatrixStride set.
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: Failed to compile default material /Engine/EngineMaterials/DefaultLightFunctionMaterial.DefaultLightFunctionMaterial!
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007fff647c563e UnrealEditor-Engine.dll!UnknownFunction []
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007fff647c3aa7 UnrealEditor-Engine.dll!UnknownFunction []
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007fff5ff00865 UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007fff5ff80e4d UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007fff5ff91517 UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007fff5ff90df5 UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007fff5fceff70 UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007fff5fd12473 UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ff762f2b0ce UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ff762f22688 UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ff762f2296a UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ff762f25680 UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ff762f371b4 UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ff762f396f2 UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ff8138126bd KERNEL32.DLL!UnknownFunction []
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: [Callstack] 0x00007ff813b8dfb8 ntdll.dll!UnknownFunction []
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): LogWindows: Error: end: stack for UAT
PackagingResults: Error: begin: stack for UAT
PackagingResults: Error: === Critical error: ===
PackagingResults: Error: Fatal error: [File:D:\build\++UE5\Sync\Engine\Source\Runtime\Engine\Private\ShaderCompiler\ShaderCompiler.cpp] [Line: 4668]
PackagingResults: Error:       Interpolants.TangentToWorld0 = float4(InTangentToWorld0, 0);
PackagingResults: Error:                                    ^
PackagingResults: Error:       Interpolants.TangentToWorld2 = float4(InTangentToWorld2, InTangentToWorldSign);
PackagingResults: Error:                                    ^
PackagingResults: Warning: conversion from larger type 'float3x3' to smaller type 'min16float3x3', possible loss of data [-Wconversion]
PackagingResults: Error:       min16float3x3 LocalToWorld = LWCToFloat3x3(GetInstanceData(Intermediates).LocalToWorld);
PackagingResults: Error:                     ^
PackagingResults: Error:       min16float3 InvScale = GetInstanceData(Intermediates).InvNonUniformScale;
PackagingResults: Error:                   ^
PackagingResults: Warning: conversion from larger type 'float' to smaller type 'min16float', possible loss of data [-Wconversion]
PackagingResults: Error:       Intermediates.TangentToWorldSign = TangentSign * GetInstanceData(Intermediates).DeterminantSign;
PackagingResults: Error:                                        ^
PackagingResults: Error:       min16float3 WorldPositionOffset = GetMaterialWorldPositionOffset(VertexParameters);
PackagingResults: Error:                   ^
PackagingResults: Error:   Struct member does not have MatrixStride set.
PackagingResults: Error: Failed to compile default material /Engine/EngineMaterials/DefaultLightFunctionMaterial.DefaultLightFunctionMaterial!
PackagingResults: Error: [Callstack] 0x00007fff647c563e UnrealEditor-Engine.dll!UnknownFunction []
PackagingResults: Error: [Callstack] 0x00007fff647c3aa7 UnrealEditor-Engine.dll!UnknownFunction []
PackagingResults: Error: [Callstack] 0x00007fff5ff00865 UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
PackagingResults: Error: [Callstack] 0x00007fff5ff80e4d UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
PackagingResults: Error: [Callstack] 0x00007fff5ff91517 UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
PackagingResults: Error: [Callstack] 0x00007fff5ff90df5 UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
PackagingResults: Error: [Callstack] 0x00007fff5fceff70 UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
PackagingResults: Error: [Callstack] 0x00007fff5fd12473 UnrealEditor-UnrealEd.dll!UnknownFunction []
PackagingResults: Error: [Callstack] 0x00007ff762f2b0ce UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
PackagingResults: Error: [Callstack] 0x00007ff762f22688 UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
PackagingResults: Error: [Callstack] 0x00007ff762f2296a UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
PackagingResults: Error: [Callstack] 0x00007ff762f25680 UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
PackagingResults: Error: [Callstack] 0x00007ff762f371b4 UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
PackagingResults: Error: [Callstack] 0x00007ff762f396f2 UnrealEditor-Cmd.exe!UnknownFunction []
PackagingResults: Error: [Callstack] 0x00007ff8138126bd KERNEL32.DLL!UnknownFunction []
PackagingResults: Error: [Callstack] 0x00007ff813b8dfb8 ntdll.dll!UnknownFunction []
PackagingResults: Error: end: stack for UAT
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): Took 49,8167694s to run UnrealEditor-Cmd.exe, ExitCode=3
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): ERROR: Cook failed.
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)):        (see C:\Users\X-Rose\AppData\Roaming\Unreal Engine\AutomationTool\Logs\C+Program+Files+Epic+Games+UE_5.1\Log.txt for full exception trace)
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): AutomationTool executed for 0h 1m 9s
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): AutomationTool exiting with ExitCode=25 (Error_UnknownCookFailure)
UATHelper: Packaging (Android (ASTC)): BUILD FAILED
PackagingResults: Error: Cook failed.
PackagingResults: Error: Unknown Cook Failure

Finally the solution was to simply migrate the project to a new one, and magically everything was solved XD

1 Like

Thanks this seemed to work for me

doesn’t work for me

1 Like

Same here

1 Like

Thanks guys, I had the same problem and yep, I migrated the project to a new file and problem solved.