Danish developers / Danske udviklere :-)

Hallo her.

Håber vi kan få gang i en god og driftig debattråd for Danske udviklere her.

henne i Danmark :slight_smile: .

PS: Snup et kig på mit nuværende projekt:

For you Danes, next week in Malmo just across the border Epic will be hosting a casual get together!

Okayy and thanks for info :-).

Her er endnu en dansk udvikler.

I will be attending the casual get together in Malmo

Hi Warp69 :).

Vi 2 mand der tager , håber vi måske mødes derovre :).

Som lovet til meetup’et hejser jeg lige flaget :slight_smile:

Hej :).

Tak for sidst og velkommen i vores Tråd. Har nu modtaget både GTX770 og en 700W PSU. Det bliver spændende om det i det hele taget kan være i kassen :eek:. Men det afgøres snarest og mere følger her.

(den gamle mand) :D.

Hej ,

selv tak, det var et godt event :slight_smile:

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilket kabinet du har, men mon ikke delene vil passe ganske fint? :slight_smile:

Held og lykke med det!

Jo mange tak :).

Det er sådan et man kalder for ‘medium size’. Da vi monterede mit nuværende grafikkort, så måtte vi bruge en vinkelsliber for at få plads til det, såååå :D. Jo det bliver spændende.
Men her på søndag starter ved med den årlige ‘trykluft rengøring’ af mit uhyrer og vores game-servere, så må vi se hvad der sker.
Jeg må nok også investerer i 8 GB RAM mere så jeg kommer op på 16, nok ingen dårlig ide.

:).

Hej

Tak for sidst. Der var et rigtig godt event.
Der var rigtig hyggeligt at tale med dig, så jeg håber at vi komer til at tale sammen igen.

Venlig Ivan

Hej igen, Ivan - og selv tak :smiley:

Hej her igen i vores ‘store’ gruppe :D.

Nu har jeg opgraderet puteren med et GTX770 kort, 16 GB RAM og en ny PSU på 700W. Det har hjulpet gevaldigt på systemet.
Nu mangler jeg bare 2 nye monitorer, en til billedvisning og en til script-visning (har lige nu en ‘god gammel’ 4/3 med rør :D).

Dette bringer mig til det næste spørgsmål. Jeg er fra vores gamle Engine mest vandt til at arbejde med script (C++), så kunne det ikke være en god ide at starte med det i stedet for BluePrint ?? Det jo vigtigt, at jeg her i starten griber det rigtigt an og ikke hænger for meget fast i aldeles hurtigtalende (er jo ikke amerikaner) BluePrint Tutorials videoer med så hurtige ‘mus-menuskift’, at den gamle mand her har null chance…

En god start her ?:

med håb :).

Hej gutter endnu en spiludvikler melder sig på banen :smiley: er 24 og igang med uddanelsen som finmekaniker og vil meget gerne igang med at lave et team af danske folk hvis i kunne være intresserede :slight_smile: mvh lsmider lige et lille billede af en model jeg lavede :smiley:

Hej og velkommen i vores for nu lille gruppe :)…

Meget fine controllere du har lavet (nok noget 3D Max gætter jeg på). Ja det kunne være spøjst om vi kunne få noget ‘team’ op at stå. Men jeg for mit vedkommende (også Ivan) er totale nybegyndere, ikke med at lave game se vores værk her:

Men med UE4, her ser det mere ‘sløjt ud’ bl.a. fordi jeg er en del ‘uvenner’ med de alt for ‘mumlende/hurtige/menu-uskarpe’ såkaldte ‘begynder tutorials’ videoer, nå det kommer vel der henad…

hey jeg er også ret ny men man lære jo efterhånden vi burde sku lave et team :slight_smile:

Hej igen :).

Som det første må vi jo nok se at komme lidt videre med selve grundforståelsen af UE4. Jeg for mit vedkommende ‘hænger’ allerede i et kedeligt ‘startsted’.
Jeg har lavet et stort landskab med lidt bjerge og et par buske indsat som test, som jeg som ‘tredje-person’ kan rende rundt i, MEN jeg kan kun få ‘græs’ over det hele, ingen andre ground-texture klipper o.s.v. dem er det endnu ikke lykkedes mig at indsætte og det er heller ikke lykkedes mig at finde en tutorial / Video som beskriver ‘hvordan’ på fornuftig vis.

Hvad er f.eks. forskellen på ‘Materiel’ og ‘Texture’, begge dele vises som ‘kugler’ med texture på når man klikker på dem.
Jooo, et kedeligt sted allerede at hænge fast.

Min plan er/var at starte med at lave en stor skov til at gå rundt i (har en masse træer som 3D Max filer) og så efterhånden putte mere og mere på, lige fra huse, dyr, vandfald o.s.v. og på den måde samtidig lære under vejs.

Nå, det var lidt om min status og hvad jeg roder med (forsøger at rode med :D). Hvad roder du med lige nu ??

:wink:

Hej Drenge.

Lidt jeg har arbejdet på.
&feature=youtu.be

Hvis der findes en dygtig 3D modeller vil jeg gerne arbejde sammen med ham/hende.

En texture er bare et billede man maler ovenpå en overflade.

Material er meget mere komplekst end det.
Et material kan blande flere textures sammen, kan udsende lys, genereres med Perlin noise, kan bevæge sig… og meget meget mere.
Der er et par tutorials omkring det på deres Youtube kanal

Hej og velkommen i vores midte :).

Godt at møde endnu en til fra vores hjemmelige himmelstrøg. Fint projekt du har gang i der. Jeg render som nævnt kun rundt på en stor ‘græsmark med bakker’ og falder nogen gange igennem ‘ground-planet’ på uheldige steder, længere er jeg ikke kommet :D.
Jeg kan lave statiske ting i 3D max, som vi bruger i vort gamle Torque projekt9gwwHsRv8S8men animation kniber det en del mere med. UE4 er jo en del anderledens at arbejde med end Torque. Men til gengæld behøver du ikke et ‘grafik-uhyre’ for at kunne afvikle et Torquespil.

Okay med forskellen på texture og materiel, materiel er altså en slags ‘shader’ (aktive textures) kan man vel kalde det.

Det er nemlig en shader.

Jeg kigger lige lidt på din video imorgen.