Announcement

Collapse
No announcement yet.

Danish developers / Danske udviklere :-)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hej mikesdk ..

Også velkommen til dig. Ja vi er en del der er 'nybegyndere' udi UE4, dog nogle med erfaringer fra andre grafikmaskiner bl.a. mig selv. Jeg hænger lidt fast i at placerer 'ground materiel' og blend, bl.a. er mit Engelske ikke 'hurtigt nok' til helt at forstå flere af de såkaldte 'begynder videoer', så jeg hænger rundt her omkring i stedet:
    https://docs.unrealengine.com/latest...als/index.html
    og ser om det hjælper.

Hilsen Jan ..
    Take a look on my 'old' project: http://www.virtuchat.com/

Comment

Hello, Danish developers! I am a master student at the IT University, and also co-leading the games students' organization PlayIT. The students recently got Access to UE4 licenses at ITU through the education program, and in order to get people to use it, we want to encourage UE4-based projects on an upcoming game jam that we are organizing. We have some people who have little experience in UE4, but we thought it would be nice to have someone with more experience giving a small tutorial before the game jam, perhaps mixed coding and level design / workflow.
      If there is anyone or you know anyone in Copenhagen area who would be interested in giving a small workshop / talk on the 31st of October (afternoon), please let me know! Details about the event can be found on Facebook: https://www.facebook.com/events/1486164208299552/

Thanks!
      Best, Till
      Till Riemer - Game Programmer

ROCKFISH Games GmbH
      Hamburg, Germany

Comment

Hi Till,
        I unfortunately can't make it in October but I was planning on paying Copenhagen a visit some time in early December, on behalf of Epic Games and UE4, and go by companies/educations.
        If this were to go ahead, and you'd be willing to set up a second game jam in December, I'd love to come by and give a presentation.
        Feel free to drop me a mail at sjoerd.dejong@epicgames.com if you want to discuss this possibility further.

Comment

Hi Sjoerd,

thanks for your interest! We're definitely interested in an additional event in december - I just sent you an email.
          Till Riemer - Game Programmer

ROCKFISH Games GmbH
          Hamburg, Germany

Comment

Hej! Mit navn er Lucas. Jeg er fra Danmark! Jeg er en smule ny! Jeg har lavet 3D modeller siden jeg var 13 år gammel, men føler ikke at jeg er så god som jeg gerne ville være. Jeg kender til UDK og har brugt lidt tid med Unreal Engine 4.

Comment

Hej folkens,
              Vil da osse gerne melde mig på banen som UE4 entusiast
              Har for min egen private underholdnings skyld rodet med UDK, 3DS Max, Maya og Mudbox samt Photoshop og de andre programmer fra Adobe. Nu har jeg besluttet mig for at lave noget seriøst med UE4 - en ide er spiret i min midaldrende grå masse, og den har fået vokset sig rigtig godt og grundigt fast... Jeg ville gerne i gang med at lave noget, men kunne da godt tænke mig nogle at sparre med i den sammenhæng
              Nå, men jeg ville bare lige hejse flaget og sige davs - hvis nogen er interesseret i mit "hemmelige" projekt, så vil jeg da gerne høre fra jer

Comment

Ret fancy - godt arbejde

Comment

Hejsa Martin! Velkommen! Jeg håber vi kan lære en masse! Kunne måske godt tænke mig at vide hvad dit projekt går ud på, hvis det er muligt!

Comment

Hej Lucas,
                    Jamen det er da helt klart muligt - det er udelukkende på gameplay design stadie, men er det ikke også sådan det fleste spil starter ?
                    Jeg vil gerne lave en for for FPS, meeen... det er udelukkende 1-On-1 , en form for "gunslinger"....
                    Hvis du har set filmen "The Quick and the Dead" fra 1995, så har du nogenlunde en ide om, hvad det er...
                    Jeg har en ide om, at det skal køre på tablets, og der skal være et "ladder" system...
                    det skal være muligt at optjene XP, som så giver adgang til at kunne opdatere sine evner (Præcision, Hurtighed, reaktionsevne). Disse parametre vil så have indflydelse på om spilleren vinder eller taber duellen - udover naturligvis spillerens fysiske reaktion og præcision...
                    Modstanderen - optimalt ville det jo være live mod en anden spiller, men ellers skal det være NPC'ere som optræder som modstandere...

Ja, det er sådan set grund-ideen. Det bliver 100% BP baseret, da mine C++ evner ikke er helt på højde med mine c#-kundskaber

Jeg ser da frem til at høre fra dig og om du vil være sparringspartner eller evt. mere på denne ide (Som jo så er lagt ud til hele den dansktalende verden at læse, så den er ikke så hemmelig mere )

/Martin
                    Last edited by martinmoesby; 11-21-2014, 06:00 AM.

Comment

Hej Allesammen,

Jeg skriver på vegne af Cadpeople i Århus.

Jeg står og er igang med undersøge muligheden for at ansatte en freelance programmør til et VR projekt som mit firma skal til at igang med. Selve programmerings delen er nok ikke særlig kompleks, men vi bliver nød til at have et sikkerheds net i tilfælde af at projektet ikke rent og skært kan løses fra vores side.
                      Så jeg ville høre om der er nogle herinde som enten selv kan eller kender nogen der er i stand til at udføre noget programmerings arbejde, der selvfølgelig er betalt. Om det bliver løst i C++ eller Blueprint er som sådan irrelevant, men der vil blive stillet krav til stabiliteten.
                      Jeg må desværre ikke dele alt for mange detaljer på nuværende tidspunkt, men hvis du er interesseret i opgaven og gerne vil stille dig til rådighed, bedes du venligst skrive en kort mail til mig på casper@cadpeople.dk(nævn gerne UE4 i titlen) og så kan vi tage den derfra.

Med venlig hilsen,

Casper

Comment

Hej Martin! Undskyld! Jeg så ikke din besked før nu! Jeg har ikke set filmen "The Quick and the Dead". Jeg var omkring 1 år gammel, på det tidspunkt!
                        Jeg kender ikke så meget til BluePrint systemet, endnu og C++, øhh...nej. :P Jeg kan lidt Unreal Script, men det er lidt ligegyldigt nu.
                        Men, jeg er vild med cowboys og Westerns, osv.!
                        Jeg er ikke sikker på om jeg kan hjælpe dig.
                        Jeg er nok kun en 3D modeler, og mine modeler er ikke lige frem AAA materiale.
                        Hmm..men jeg kan godt lide din ide!

Comment

Hi all,

I will be coming to Copenhagen next week Thursday and Friday on behalf of Epic, and will be visiting the ITU for one, where we will probably be hosting an Unreal evening. More info following soon.

If any of you would like to meet up or work for a studio who'd be interested in having me over let me know! - sjoerd.dejong@epicgames.com

Takk!

Comment

Originally posted by Hourences View Post
                            Hi all,

I will be coming to Copenhagen next week Thursday and Friday on behalf of Epic, and will be visiting the ITU for one, where we will probably be hosting an Unreal evening. More info following soon.

If any of you would like to meet up or work for a studio who'd be interested in having me over let me know! - sjoerd.dejong@epicgames.com

Takk!
                            Man, I would love to meet up, your work is awesome.

Too bad I am in Germany those days
                            Easy weapons in Unreal Engine 4:
                            Check out Realistic Blueprint Weapons

Currently doing a tutorial series on Vectors and what they are good for.
                            Please visit Unreal Unscripted

Comment

Here is the official announcement!:

On Friday evening, the 12th of December, Epic Games, in cooperation with the IT University of Copenhagen, would like to invite you to Denmark's first Unreal Evening!

Unreal Engine Evangelist Sjoerd De Jong will tell you all about Unreal Engine 4, along with a talk from ITU student Michał Królikowski about how his start with UE4 has been!

Afterwards there will be free drinks, an Unreal game jam from the students of ITU, and a chance to play some of the student projects, along with plenty of time to ask questions!

https://www.unrealengine.com/what-is-unreal-engine-4

When: December 12. 16.00 until 18.00 - ITU student project presentations, 18.00 until 20.00 - Unreal Engine 4 presentations.
                              Where: IT University of Copenhagen, Auditorium 1, Rued Langgaards Vej 7, 2300 Copenhagen
                              Price: Free!

ITU Facebook event page: https://www.facebook.com/events/381842455313025/

And the evening will also be streamed live at Twitch: http://www.twitch.tv/playitcph
                              Last edited by Hourences; 12-08-2014, 02:20 PM.

Comment

Aww no! I want to meet up with you guys. Sadly, I promised to take care of my mother's puppy that day, since nobody else had time.
                                Say, is this a "once-in-a-life-time" thing? Will something like this, be held again in Denmark?

Comment

Working...
                                X